Robię…

  • work & travel – jadę do Ameryki! Niestety, dopiero w wakacje. Do tego czasu muszę załatwić górę formalności, w tym amerykańską wizę (80% papierkowej roboty wykona za mnie firma BTC, ale przespacerować się do ambasady/konsulatu i odbyć miłą rozmowę z konsulem muszę osobiście). Jeśli jednak pójdzie, uzyskam szansę dorobienia się pokaźnej gotówki i zobaczenia tego kraju na świecie, wokół którego narosło najwięcej mitów;
  • prawo jazdy – jako miłośnik transportu publicznego do tej pory nie podjąłem decyzji o podjęciu starań dotyczących wyrobienia tego dokumentu. Po prostu uważałem, że gra nie jest warta świeczki – ojciec i tak nie da mi samochodu na stałe, bo sam go potrzebuje, więc nie warto wywalać 1000 zł dla jakiegoś papierka w sytuacji, kiedy i tak wszędzie jeżdżę tramwajem… Sytuacja zmieniła się diametralnie z momentem podjęcia decyzji o wyjeździe na work & travel. W Ameryce bez samochodu dojechać można tylko do większych miast, a komunikacja publiczna mocno kuleje, więc tam dokument mi się przyda. Od razu wyrobię sobie prawko polskie i międzynarodowe;
  • projekty naukowe – są dwa: Rondo Reagana i kolej miejska. Rondo Reagana to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Wrocławia, na którym podczas budowy spartolono nawierzchnię i kilka innych spraw – m. in. nie zdecydowano się na uruchomienie przejść dla pieszych w poziomie ulicy, pomimo, obniżenia krawężników, postawienia słupów (obecnie wiszą na nich znaki drogowe) i uwzględnienia faz dla pieszych w sygnalizacji świetlnej(!). Mamy (tj. ja i Koło Naukowe „Logistics” Politechniki Wrocławskiej) zamiar popełnić petycję do prezydenta miasta z propozycją wykorzystania remontu do poprawienia tych błędów, a także wyrzucenia splotów torowych przy peronach (dysponujemy pracą dowodzącą, że są zupełnie niepotrzebne), co umożliwiłoby podniesienie peronów (obecnie ze względu na różną odległość od krawędzi peronu tramwajów stojących na splocie są one znacznie obniżone). Drugi projekt jest znacznie grubszego kalibru – jego tematem są perspektywy uruchomienia we Wrocławiu kolei miejskiej i różne tejże kolei warianty. Obejmuje nie tylko zagadnienia optymalnego przebiegu linii i częstotliwości, ale także węzły przesiadkowe (Mikołajów) oraz optymalny tabor. Planujemy zakończenie jego realizacji za rok;
  • normalna nauka – przy tym wszystkim nie mogę zaniedbywać zwykłych zajęć 😉
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: